Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

Klik! Sebagai tanda SOKONGAN!

Jobdirumah

15 September 2014

Tiupan Sangakala Yang Mengejutkan!

Assalamualaikum w.b.t - Bismillahirahmanirahim

Ketika sangkakala ditiup, maka terkejutlah seluruh penduduk langit dan bumi, kecuali yang dikehendaki Oleh Allah S.W.T. Gunung-ganang pun bergerak dengan gerakan yang hebat, langit bergoncang dengan begitu dahsyat, bumi ini juga turut bergempa dengan gempa yang menghancurkan. Bumi terombang-ambing bagaikan perahu yang sedang dibadai ombak di tengah samudera. Wanita-wanita yang hamil melahirkan kandungannya. Bintang-bintang di langit gugur berjatuhan menimpa para syaitan, matahari pula digerhanakan, langit pun terpecah-pecah di atas kepala seluruh makhluk. Pada saat itu manusia tidak sedarkan diri, mereka dalam keadaan lupa.

Gambar diatas ialah penemuan ilmuwan NASA tentang bentuk sebenar alam semesta ini. Wilkinson Microwave Anisotropy Probe (WMAP) adalah alat yang digunakan dalam program atau misi NASA untuk melihat Kosmologi (kajian tentang sifat alam semesta) secara keseluruhan. Objektif projek ini adalah untuk melakukan observasi terhadap alam semesta untuk menemukan bentuk sebenarnya. Hasil dari kajian mereka menggunakan WMAP itu, mereka telah merumuskan kesimpulan yang sangat memeranjatkan, kerana hasil dari penelitian tersebut telah menemukan bahawa alam semesta ini berbentuk seperti sebuah terompet gergasi! Wallahualam..


Peristiwa ini telah dijelaskan Allah S.W.T dalam firmanNya dalam Surah Al-Hajj, Ayat 1 dan 2; Mari kita baca bersama-sama. Bismillahirahmanirahim..



MaksudnyaWahai umat manusia, bertaqwalah kepada Tuhan kamu! Sesungguhnya gempa hari kiamat itu suatu perkara yang amat besar.

Maksudnya:Pada hari kamu melihat (peristiwa-peristiwa yang mengerikan) itu, tiap-tiap ibu penyusu akan melupakan anak yang disusukannya, dan tiap-tiap perempuan yang mengandung akan gugurkan anak yang dikandungnya; dan engkau akan melihat manusia mabuk, padahal mereka sebenarnya tidak mabuk, tetapi azab Allah amatlah berat, mengerikan.

Kemudian Allah memerintahkan kepada Israfil agar meniup sangkakala kedua iaitu membinasakan. Israfil pun meniup sangkakala itu, seraya berkata, "Wahai roh-roh yang telanjang, keluarlah dengan perintah Allah." Akhirnya binasalah seluruh makhluk Allah, baik yang ada di langit mahupun yang ada di bumi, kecuali makhluk yang dikehendaki oleh Allah S.W.T.

Setelah itu, Izrail memanggil para malaikat agar membuka seluruh pintu neraka, maka turunlah Malaikat Maut dengan terbuka pintu neraka. Turunnya Malaikat Maut itu dengan bentuk yang sebenarnya. Dan jikalau penduduk langit dan bumi yang ketujuh ini melihat akan bentuk Malaikat Maut ini, pasti mereka akan mati ketakutan.

Lalu datanglah Izrail kepada Iblis yang lansung memegangnya dengan pegangan yang kuat, maka Iblis merintih dengan suara rintihan yang sangat mengerikan. Dan kalau sekiranya penduduk bumi dan langit mendengar suara rintihan Iblis ini, pasti mereka akan binasa yang disebabkan oleh ngerinya dan sangat menakutkan suara rintihan itu.

Setelah itu, Malaikat Izrail berkata, "Wahai makhluk yang kotor, pasti akan aku rasakan kepadamu kematian pada hari ini. Berapa banyak umur yang engkau perolehi? Berapa banyak golongan yang telah engkau sesatkan?"

Perawi hadis berkata, Iblis berlari ke arah timur, tiba-tiba malaikat sudah ada di dekatnya, ia lalu berlari ke arah barat, disana tiba-tiba sudah ada malaikat, kemana pun Iblis berlari selalu dihadang oleh malaikat. Akhirnya Iblis berdiri tepat ditengah-tengah dunia, berhampiran kubur Nabi Adam a.s lalu berkata, "Wahai Nabi Adam, sebab dirimu aku menjadi makhluk yang direjam dan dikutuk, serta ditolak." Iblis berkata lagi, "Wahai Malaikat Maut, dengan gelas mana kamu akan memberi minuman kepadaku? Dengan seksaan apa kamu akan mencabut rohku?" 

Malaikat Maut menjawab, "Aku akan memberimu minuman dari minuman neraka Ladza dan neraka Sa'ir."

Lalu Iblis jatuh di atas tanah dengan penuh ketakutan, ketika sampai di suatu tempat di mana Iblis waktu itu diturunkan. Malaikat Zabaniyah lansung menikam Iblis dengan beberapa tombak. Malaikat Zabaniyah terus mencengkeram Iblis dengan memberikan beberapa tikaman. Pada akhirnya Iblis tetap dalam keadaan nazak dan sakaratul maut. Suatu bentuk seksaan yang dikehendaki oleh Allah S.W.T. Subhanallah.

Sedar atau tidak, bahawa kita adalah umat yang berada di Fasa 4. Hanya mereka yang mempunyai kekuatan iman dan ketaqwaan sahaja yang mampu mengharungi Fasa "Fitnah Dajjal" ini dengan selamat!

Wallahualam. Sekian dahulu dari saya. Segala yang baik itu datang dari Allah S.W.T dan segala yang buruk itu dari saya sendiri.

Assalamualaikum w.b.t

Ilmu Bukan Untuk Disimpan, Ilmu Untuk Disebarkan!

No comments:

Post a Comment

Sebarkan Ilmu Untuk Saham Akhirat

Datang Lagi Ya..Assalamualaikum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...