Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

Klik! Sebagai tanda SOKONGAN!

Jobdirumah

16 September 2014

Hari Di Mana Manusia Dibangkitkan ! - Ketahui Bagaimana Huru-Haranya Pada Hari Kiamat

Assalamualaikum w.b.t - Bismillahirahmanirahim

Allah S.W.T telah menciptakan Lauhul Mahfudh yang terbuat dari intan putih, panjangnya antara langit dan bumi kali tujuh. Allah lalu menggantungkan Lauhul Mahfudh di Arasy. Di dalam Lauhul Mahfudh itu terdapat catatan segala peristiwa yang dilakukan oleh seluruh mahkluk Allah sehingga Hari Kiamat.

Malaikat Israfil memiliki 4 sayap. Satu sayap ada di Timur, satu sayap ada di Barat, satu sayap menutupi dirinya, dan sayap yang keempat pula menutupi kepalanya. Malaikat Israfil berwajah kuning pucat, kerana rasa takutnya kepada Allah, ia selalu menundukkan kepalanya, juga selalu memandang ke arah Arasy.


Tahun 2014. Bumi semakin tenat. Menghitung hari untuk tibanya Hari Pembalasan. Apakah kita sudah bersedia untuk menghadapai hari tersebut? Tepuk dada tanya IMAN. Subhanallah

Ketika Allah menetapkan sesuatu di Lauhul Mahfudh, Allah telah membuka hijab wajah Israfil, sehingga ia dapat mengetahui apa yang ditetapkan oleh Allah, baik yang mengangkut masalah hukum atau perintah. Tidak ada malaikat yang lebih dekat tempatnya dengan Arasy, kecuali malaikat Israfil. Adapun jarak di antara malaikat Israfil dengan Arasy itu adalah 7 tabir, sedangkan jarak setiap tabir itu kira-kira 500 tahun perjalanan. Padahal jarak diantara tempat Jibril dan Israfil itu adalah 70 tabir! Subhanallah

Sangkakala (terompet) telah diletakkan di atas pehanya yang kanan, hujung sangkakala itu berada di mulutnya. Israfil hanya tinggal menunggu perintah Allah dan apabila datangnya perintah tersebut, ia tinggal meniup sangkakala itu. Tatkala sudah habis usia dunia, sangkakala itu didekatkan ke wajah Israfil, lalu ia mengumpulkan 4 sayapnya, kemudian meniup sangkakala. Israfil akan meniup dengan 3 kali tiupan iaitu MENGEJUTKAN, MEMATIKAN, dan MEMBANGKITKAN.

Baca dan lihat penemuan saintis NASA mengenai sangkakala Israfil dan bentuk alam semesta DISINI.

Abu Hurairah r.a meriwayatkan, bahawa Rasulullah S.A.W bersabda, "Allah menciptakan sangkakala itu mempunyai 4 cabang. Diantara cabangnya ada di barat, di timur, satu cabang di bumi ketujuh paling bawah, dan satu cabang lagi berada di atas langit ketujuh yang paling atas."

Firman Allah, dalam Surah Az-Zumar, Ayat 68: Mari baca sama-sama



Maksudnya: Dan tiuplah sangkakala, maka matilah siapa yang di langit dan di bumi, kecuali siapa yang dikehendaki Allah (iaitu Jibril, Mikail, Israfil, Izrail, dan Iblis).

Khudaifah pernah bertanya kepada, "Ya Rasulullah S.A.W bagaimana keadaan para mahkluk ketika sangkakala ditiup?" Baginda menjawab, "Wahai Khudaifah, Demi Dzat yang menjadikan diriku dalam kekuasaanNya, ketika sangkakala ditiup, maka terjadilah kiamat. Seseorang yang mengangkat sesuap makanan ke mulutnya, belum sampai makanan itu ke mulutnya, kiamat sudah terjadi. Kendi yang sudah berada di mulut seseorang yang hendak meminumnya, sebelum sempat air kendi itu diminum, kiamat sudah terjadi."


Gambar hiasan. Hari Kiamat pasti lebih dahsyat daripada gambaran ini. 

Wallahualam. Sekian dahulu dari saya. Jika ada penambahan, sila komen di bawah ya. Assalamualaikum w.b.t

Sebarkan Ilmu, Untuk Saham Akhirat!

No comments:

Post a Comment

Sebarkan Ilmu Untuk Saham Akhirat

Datang Lagi Ya..Assalamualaikum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...