Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

Klik! Sebagai tanda SOKONGAN!

Jobdirumah

2 September 2014

Kisah Malaikat Harut dan Marut Mengajar Sihir Kepada Manusia

Sejak Bilakah Bermulanya Sihir? Apakah Asal Usul Terjadinya Sihir? 



Bagaimana sihir boleh wujud di dunia ini?



"Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan Mengikut ajaran- ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya) kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut,di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata: "Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)". Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah. Dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amatlah buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka,kalaulah mereka mengetahui". (Al-Baqarah, Ayat 102)


Untuk memberitahu pengetahuan sebenar tentang sihir kepada manusia, Allah SWT mengutuskan dua Malaikat iaitu, Malaikat Harut dan Marut di negeri Babil (Babylon). Kedua malaikat itu mendedahkan dan mengajarkan kepada manusia tentang teori ilmu sihir.

Apakah gunanya manusia diajar teori ilmu sihir?


  • Untuk menentang keburukan-keburukan yang dilakukan oleh tukang-tukang sihir yang menjadi kawan jin dan mendakwa dirinya nabi.
  • Untuk memberi penerangan kepada manusia tentang perbezaan antara mukjizat dan ilmu sihir. Sihir dapat dipelajari dan boleh digunakan pada bila-bila masa yang dikehendaki oleh tukang sihir manakala mukjizat tidak dapat dipelajari dan tidak boleh dijadikan bahan tontonan seperti sihir.
  • Untuk memberi penerangan pada manusia bahawa sebenarnya sihir tidak dapat memudaratkan manusia kecuali dengan izin Allah SWT.

Dengan tujuan itu Harut dan Marut diutuskan untuk memperkenalkan ilmu sihir kepada manusia, untuk menentang tukang-tukang sihir yang menjadi lumrah pada zaman tersebut. Antara sihir yang diajar oleh Harut dan Marut kepada manusia adalah sihir yang boleh memisahkan antara suami dan isteri. Tujuan kedua-dua malaikat ini adalah untuk menunjukkan betapa sihir itu menuju ke jalan kekufuran Maka sebelum memulakan tugasnya mengajar ilmu sihir, kedua malaikat itu telah berkata kepada manusia, "Sesungguhnya kami hanyalah cubaan bagimu, sebab itu janganlah kamu kafir". Maksudnya sesiapa yang mempelajari ilmu sihir untuk mencapai keinginan dan kehendaknya ataupun menyakiti seseorang, maka dia telah menjadi kafir.

Malangnya sebahagian daripada murid-murid yang diajar oleh Harut dan Marut tidak mengikuti arahan mereka sebaliknya mempergunakan ilmu itu untuk menceraikan pasangan suami isteri dan lain-lain lagi angkara hasutan syaitan dan iblis laknatullah.




Antara tanda-tanda orang yang terkena sihir ialah sakit pada tulang empat keratnya. Apa itu tulang empat kerat? Iaitu leher, pinggang, lutut, dan buku laki. Sebab itu lah orang yang terkena sihir susah benar untuk mendirikan solat. Asal solat sahaja, sakit-sakit badan. Berwaspadalah dengan sihir laknatullah !



Firman Allah SWT yang bermaksud, "Dan mereka mempelajari sesuatu yang memberi mudarat dan tidak memberi manfaat. Demi sesungguhnya mereka telah meyakini bahawa siapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan di akhirat dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual diri dengan sihir, sekiranya mereka mengetahui" - Surah Al-Baqarah, Ayat 102.

Diriwayat oleh Abu Musa al-Asy'ari r.a bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: "Tidak akan masuk syurga penagih khamar juga tidak akan masuk syurga orang yang percaya kepada sihir sebagaimana halnya tidak akan masuk syurga orang yang memutuskan silaturrahim".



Sihir yang paling banyak berlaku ialah Sihir Pemisah yang memutuskan hubungan suami isteri. Yang sayang bertukar benci. Yang benci menjadi sayang. Astaghfirullah. Nauzdubillah Min Dzalik.


Maka itulah sebabnya Allah mengutuskan malaikat untuk mengajar ilmu sihir kepada manusia, dan pada waktu yang sama Harut dan Marut telah memperingatkan orang yang belajar kepada keduanya, bahawa ilmu itu (sihir) adalah satu fitnah yang menjerumuskan manusia kepada kekafiran.

"Dan mereka itu (para tukang sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorang pun, kecuali dengan izin Allah" (Al-Baqarah; 102)

Wallahualam.


  • Sekian dahulu dari saya. Segala yang baik datang dari Allah, dan segala yang buruk datang dari saya. Kita akhiri pembacaan ini dengan Tasbih Kaffarah dan Surah Al-Asr.


  • Jika ada sebarang penambahan atau teguran, sila komen di bawah. Sekian Terima kasih.




Free Mason adalah pengamal SIHIR laknatullah yang TERBESAR di dunia ini ! Bagaimana Free Mason ini boleh muncul? Apakah sejarahnya? Apakah matlamat pertubuhan ini?

No comments:

Post a Comment

Sebarkan Ilmu Untuk Saham Akhirat

Datang Lagi Ya..Assalamualaikum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger