Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

Klik! Sebagai tanda SOKONGAN!

Jobdirumah

17 August 2014

Tanda-Tanda Besar Kiamat Yang Ramai Tidak Tahu !

Assalamualaikum w.b.t - Bismillahirahmanirahim


Hampir 90% tanda-tanda kecil kiamat telah berlaku. Antara tanda kecil qiamat yang cukup banyak berlaku pada hari ini yang Nabi Muhammad s.a.w telah bersabda, "Kalian akan lihat wanita-wanita yang berpakaian tetapi telanjang. Kalian akan lihat satu wanita dengan dua sifat padanya iaitu berpakaian dan telanjang. Kain yang dipakai menampakkan bentuk tubuh. Kalian akan lihat sanggul kepala mereka seperti bonggol unta. Nabi Muhammad s.a.w menyebut wanita jenis ini tidak akan dapat masuk ke syurga malah bau syurga pun tidak."
Kemudian Nabi Muhammad s.a.w bersabda, apabila habis berlaku tanda itu, ada beberapa tanda besar yang akan berlaku. Nabi Muhammad s.a.w telah menyusun mengikut turutannya. Dalam Sahih Bukhari dan Muslim ada enam (6) sahaja tanda-tanda besar qiamat. Ada lagi tanda besar dalam sahih yang lain.
Nabi Muhammad s.a.w bersabda, tanda besar yg PERTAMA ialah matahari terbit dari sebelah barat. Sebelum matahari terbit dari sebelah barat, Bumi ini akan menjadi gelap selama beberapa hari di semua waktu di semua negara. Manusia akan mula merasa resah tentang fenomena yang amat luar biasa ini yang tiada jawapan di seluruh bumi Allah. Bagi orang yang mendengar hadis tanda-tanda besar qiamat dia ada jawapan dengan maklumat yang disampaikan oleh Nabi Muhammad s.a.w melalui hadisnya. Berapa ramai yang tidak mendengar hadis tanda-tanda besar qiamat?


Tanda Besar Kiamat: Terbitnya matahari dari arah barat! 


Manusia mula berasa takut dan mencari-cari jawapan, tetapi tidak ramai yang tahu. Ada riwayat mengatakan Bumi akan menjadi gelap selama 2 hari, dan ada pula berkata 3 hari. Seandainya bumi menjadi gelap hingga hari ketiga, ketahuilah bahawa pada hari keempat itu, matahari akan terbit dari arah barat. Pada hari keempat itu, kumpulan pertama yang akan merasa matahari terbit dari sebelah barat , sabda Nabi Muhammad s.a.w, mereka itu ialah orang yang bangun mendirikan ibadat/solat malam. Seluruh penduduk Bumi, iaitu orang Islam dan bukan Islam akan melihat matahari terbit dari sebelah Barat pada pagi itu. Ketika itu, sabda Nabi Muhammad s.a.w, semua orang ingin beriman kepada Allah. Tetapi Allah sudah pun menutup pintu taubat itu serapatnya buat selama-lamanya. Ketika itu juga, yang dedah aurat sibuk mencari tudung untuk menutup aurat. Yang tidak baca Al-Quran bertungkus-lumus berlari ke rumah mencari Al-Quran untuk dibaca. Yang tidak pernah bersedekah dan berzakat pula, berlari ke rumah masing-masing untuk mengeluarkan emas mereka, kemudian mengenggam emas itu dan berlari keluar mencari orang miskin!



Yang tidak pernah bersedekah dan berzakat pula, berlari ke rumah masing-masing untuk mengeluarkan emas mereka, kemudian mengenggam emas itu dan berlari keluar mencari orang miskin!


Sabda Nabi Muhammad s.a.w, pada hari pertama matahari terbit dari sebelah barat, tempoh masa siang itu panjangnya setahun, kemudian barulah manusia merasa nikmat Allah datangkan malam. Para sahabat bertanya bagaimana nak solat? Jawab nabi, kalian anggarkan satu waktu solat dengan satu waktu solat yang lain. Kemudian matahari tenggelam dan esok naik lagi dari sebelah barat. Hari kedua seperti mana sebulan panjangnya. Hari ketiga seperti mana seminggu panjangnya. Hari keempat Nabi Muhammad s.a.w bersabda, barulah matahari terbit berputar seperti biasa hari-hari kalian (sehari). Waktu itu, manusia menjadi tidak tenang. Yang tenang hanyalah mereka yang menyimpan bekalannya. Apabila muncul tanda besar qiamat, yang PERTAMA, maka nantikan pula kemunculan tanda besar qiamat yg KEDUA sejurus selesai yg pertama.



Adakah kita sudah bersedia? 


Sekian dahulu dari saya. Segala yang baik datang dari Allah, dan segala yang buruk datang dari saya. Assalamualaikum w.b.t

Sebarkan Ilmu Untuk Saham Akhirat!

1 comment:

  1. salam...yg baik dari Allah, yg buruk juga dari Allah..yg tidak sempurna asbab kelemahan diri

    ReplyDelete

Sebarkan Ilmu Untuk Saham Akhirat

Datang Lagi Ya..Assalamualaikum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...