Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

Klik! Sebagai tanda SOKONGAN!

Jobdirumah

18 August 2014

Ahli Neraka Suka Api Di Dunia

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


 بسم الله الرحمن الرحيم 


Mengapa Ahli Neraka Suka Api Di Dunia? - Ustaz Jafri Abu Bakar


  • KIta ini tiada pilihan lain, melainkan kena masuk syurga. MESTI masuk syurga! Kenapa mesti masuk syurga? Kerana kalau kita tidak masuk syurga, kemana lagi kita akan masuk melainkan neraka. Nauzubillahiminzalik (moga dijauhkan dari Allah oleh perkara tersebut). Neraka bukan sehari. "Takpalah, kita orang Islam, nanti hujung-hujung masuk syurga jugak". Bukan setahun, dua tahun dik, 20 tahun, atau 30 tahun, sehari pun kita takkan dapat tahan. Bahkan sekejap pun kita tak tahan di neraka. Allahuakbar!


  • Ulamak ada bercerita, seseorang yang hidupnya di dunia yang dulu dia nikmat, sentiasa seronok, ada segala-galanya sepanjang hidupnya, malah tak pernah rasa susah sekali pun, apabila diambil dia sekejap, dan dicelup sekejap dalam neraka. Celup sahaja! Maka celup yang sekejap dalam neraka itu menyebabkan dia LUPA! Lupa segala nikmat yang pernah dia ada sepanjang hidupnya di dunia. Ini adalah disebabkan oleh betapa seksanya azab api neraka itu. Allahuakbar!


  • Seksa yang paling ringan dalam neraka, yang orang akan rasa apabila duduk dalam neraka, ialah tapak kaki mereka diletakkan batu dari api neraka sehingga otaknya menggelegak. Jangan pula kita fikir, otak saja yang menggelegak tapi tubuh badan masih elok. Tidak! Kalau kaki itu sudah terkena api neraka sehingga menyebabkan otak menggelegak, bayangkan apa pula akan terjadi pada kaki itu sendiri, bayangkan badannya jadi macam mana, bayangkan tangannya jadi macam mana! Jadi itulah seksaan paling ringan. Allahuakbar!


  • Kemudian, apabila lapar pula, makanan yang ada hanyalah buah Zaqqum, iaitu buah yang berduri yang apabila dimakan, SAKIT, bukan kenyang. Minum pula air yang panas dari neraka sehingga pecah kerongkongnya. Tak hilang dahaga! Tak hilang lapar! Bahkan seksa! seksa! seksa! sehingga ulamak menyebut, jika orang yang berada dalam api neraka itu, diangkat sekejap dan diletakkan pula di atas api yang paling panas di dunia (Gunung Berapi, mungkin?), mereka ini boleh tidur dan boleh nyenyak. Pasal apa? Pasal sejuknya api di dunia itu. Jangan kita sekali-kali berfikir untuk tinggal di dalam neraka walau seminit pun, kerana sesaat pun kita tidak akan dapat menahannya. Allahuakbar!

Gambar sekadar hiasan.



SUBHANALLAH     ALHAMDULILLAH     ALLAHUAKBAR  

  • Harapan saya agar pihak pembaca dapat menyebarkan info/maklumat yang ada di dalam blog ini kepada rakan yang lain. Sama-samalah kita berdakwah. Insyaallah.
  • Sekian dahulu dari saya. Segala yang baik datang dari Allah, dan segala yang buruk datang dari saya. Kita akhiri pembacaan ini dengan Tasbih Kaffarah dan Surah Al-Asr.
Sekian dari saya. Assalamualaikum w.b.t

Sebarkan Ilmu, Walau Sedikit, Untuk Saham Akhirat!

No comments:

Post a Comment

Sebarkan Ilmu Untuk Saham Akhirat

Datang Lagi Ya..Assalamualaikum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...